Naprawa turbin

Na turbosprężarkę składają się trzy główne elementy, których sprawność mechaniczną określają dwa elementy, mianowicie po pierwsze – prawidłowa konstrukcja, po drugie – prawidłowe wykonanie, gwarantując zapewnianie założonych stopni doładowania oraz sprawność mechaniczną. Pierwszy element to obudowa środkowa, w której wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora jest łożyskowany. Drugi element jest turbiną gazową (rodzaj silnika), która ma za zadanie napędzać poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzeci element to sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego.

Turbosprężarki w silnikach, które pracują w szerokim zakresie obrotów lub też w przykładowej turbosprężarce o małym momencie bezwładności układu wirującego, dający efekt doładowania począwszy od niskich obrotów silnika, występuje regulacja maksymalnego ciśnienia doładowania (realizowane poprzez zmienną geometrię obudowy turbiny i upust spalin typu by-pass). Przy czym sztywną całość stanowi obudowa kompresora oraz obudowa środkowa.

Koło turbiny i koło kompresora zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, zespołem hydrodynamicznych łożysk poprzecznych oraz łożysk wzdłużnych dwustronnego działania.