Yamaha YZF-R1

Ten model Yamachy w wersji na rok 2007 jest szczególnym ze względu na zaprezentowanie w nim najnowocześniejszych technologii, dzięki czemu maksymalnie zostały zwiększone osiągi a dodatkowo zapewnia doskonałą zwrotność zarówno na torze, jak i w warunkach drogowych.
Motor osiąga moc 180 koni mechanicznych przy momencie obrotowym wynoszącym 12 500 obrotów na minutę. W wersji z doładowaniem dynamicznym, motor ten osiąga aż 189 koni mechanicznych. Znacznie ulepszono oddawanie mocy, co zapewnia szybszą i bardziej kontrolowaną jazdę.
Model ten posiada nowo zaprojektowaną komorę spalania, która zapewnia doskonały pobór powietrza.
Silnik o pojemności cm sześciennych, posiada nową, 4-zaworową głowicę, która zainspirowana była technologią Yamacha M1 z MotoGP. Zawory tego modelu wykonane są z tytanu.
Rama również została na nowo zaprojektowana i jest typu Deltabox oraz posiada odwrócony wahacz, co zapewnia świetną stateczność podczas zakrętów. Przednie zawieszenie typu upside-down zostało dodatkowo unowocześnione. Tylne zawieszenie posiada dwa rodzaje dostosowywania tłumienia.
W standardzie motor sprzedawany jest z wbudowanym immobiliserem.