Yamaha YZF-R6

Yamacha YZF-R6 w wersji wydanej na rok 2007 została zbudowana z myślą o wynikach na torach wyścigowych. Stworzono ją na bazie technologii użytej we flocie MotoGP, a niesamowite osiągi z torów zostały przeniesione na warunki drogowe, co jest charakteryzowane dynamiczną jazdą.
W nowej generacji silnika zostały rzędowo położone 4 cylindry, dzięki którym motor osiąga moc 127 koni mechanicznych przy obrotach rzędu 14 500 na minutę. W wersji z doładowaniem dynamicznym moc ta sięga 133 koni mechanicznych.
Motor został wyposażony w System Elektronicznej Kontroli Przepustnicy (YCC-T), co pozwala na bardzo precyzyjną kontrolę otwarcia przepustnicy. Wtrysk paliwa oraz wykorzystanie tytanowych zaworów, dostarczają bardzo wysokiej mocy w najwyższym zakresie obrotów.
Została zwielokrotniona możliwość pokonywania zakrętów dzięki wykorzystaniu aluminiowej ramy typu Deltabox. Zapewnia to również poprawę aerodynamiki, a co za tym idzie lepsze osiągi, zwiększoną stabilność i lepsze chłodzenie silnika.
Został zainstalowany nowy, kompaktowy tytanowy wydech, zmieniono konstrukcję tylnej ramy na bardzo lekką i wąską, co zapewnia centralizację masy.
Motor dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych: Blue (DPBMC), Midnight Black (SMX) oraz Competition White (BWC1)