Suzuki GSX-R 1000

Wydana w 2009 roku nowa wersja motoru Suzuki GSX-R 1000 bardzo zaskoczyła wszystkich fanów tego modelu. Nowa wersja bardzo różni się od poprzednich.
W silniku zmieniona została średnica x skok tłoka na 74,5×57,3 mm, dzięki czemu poprawia się jego charakterystyka w zakresie niskich i średnich obrotów. Stopień stężenia wzrósł do 12.8:1, a także powiększona została średnica zaworów, zmieniono konstrukcję komory spalania. Zredukowana również została masa poszczególnych elementów, nie tylko silnika.
Zmienione zostało również sprzęgło – nowa wersja ma sterowanie linką, a nie jak do tej pory, że było ono sterowane hydraulicznie.
Przy konstrukcji całkiem nowej ramy, zmniejszono rozstaw osi, a jednocześnie wydłużono wahacz tylnego koła, co sprawia, że motor jeszcze lepiej sprawuje się podczas zakrętów. W motorze zmiany również przeszedł układ wydechowy, który wygląda jeszcze bardziej ekstrawagancko.