Samochód do ślubu – Warszawa

FSO Warszawa jest polskim samochodem osobowym produkowanym w latach 1951–1973 przez Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie. Konstrukcja została oparta o rozwiązania samochodu radzieckiego M20 Pobieda, rozwiniętą następnie przez FSO. Warszawa była pierwszym samochodem osobowym produkowanym seryjnie w Polsce po II wojnie światowej. Jednostkę napędową stanowi silnik benzynowy R4 z pojemnością skokową 2120 cm³ – silnik dolnozaworowy M-20, a od 1962 górnozaworowy S-21. Moment obrotowy jest w Warszawie przekazywany poprzez suche, tak zwane jednotarczowe sprzęgło, skrzynię biegów 3-biegową ręczną (od 1971 w ograniczonej liczbie aut skrzynia 4-biegowa) i wał napędowy – oś tylna. Pierwsze Warszawy (M20, 200, 201 i 202) charakteryzuje wówczas 4-drzwiowe „garbate” nadwozie typu fastback. Od 1964 produkowana jest wersja sedan, natomiast od 1965 w produkcji 5-drzwiowe kombi. Przez cały okres produkcji Warszawa poddawana była licznym modernizacjom.

Od 1958 produkowana jest wtedy wersja użytkowa zwana pick-up. Powstają także odmiany specjalne samochodu: Warszawa radiowóz, Warszawa ambulans, Warszawa furgon, pocztylion oraz drezyna. W oparciu o podzespoły Warszawy doszło do skonstruowania także samochodów dostawczych: Żuk, Nysa oraz Tarpan. Ostatnia Warszawa zjeżdża z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973.