Regeneracja sprzęgła

Powiedzenie, że „ciężko jest lekko żyć” jest w przypadku sprzęgła stwierdzeniem w stu procentach trafnym. Niezbyt rozsądne jest bowiem dobieranie w przypadku reparacji sprzęgła tanich elementów zamiennych, ponieważ może się wkrótce okazać, a okazuje się dość często, że po przejechaniu stosunkowo niedużej ilości kilometrów znowu trzeba sprzęgło remontować, co naraża ponownie na wydatki, które bywa że są niemałe.

Regeneracja tarczy sprzęgłowej jest zabiegiem polegającym na rozbieraniu i oczyszczaniu elementów tarczy, wymianie zużytych ciernych okładzin i ewentualnej wymianie tłumików drgań i ich sprężyn. W procesie regeneracji sprzęgła i wymiany na przykład okładzin, polecamy zwracanie szczególnej uwagi na dobór odpowiednio grubych i dobrych jakościowo materiałów, gdyż to w znaczący sposób na zdolność wpływania na żywotność sprzęgła oraz pracę każdego z pozostałych elementów sprzęgła. Rzecz jasna decydującym czynnikiem, który wpływa na trwałość urządzenia jest sposób użytkowania.

Dość często remontowany jest też taki element sprzęgła jak sam docisk, zależny w szczególności od stylu jazdy kierowcy. Chodzi tu głównie o wymianę takich elementów jak pierścień dociskowy oraz sprężyna talerzowa docisku. Remont tak zwanego docisku polega na jego dokładnym czyszczeniu.