Naprawa maglownicy

Auta pokonujące następne kilometry po polskich drogach mają łatwe życie tylko pozornie. Jazda po dziurach, progach zwalniających, nierównych przejazdach kolejowych i wysokich krawężnikach powodują szybsze zużycie podzespołów, takich jak układ kierowniczy i zawieszenia. Pytanie brzmi, jaka usterka powszechnie występuje w przekładni kierowniczej i jak ja usunąć?

Maglownica to potocznie zębatkowa przekładnia kierownicza, przenosząca ruch kierownicy na ruch mechanizmów, w tym zwrotniczego i w rezultacie mająca wpływ na skręt kół. Ruch obrotowy jest zmieniany przez nią na na ruch postępowy. Jest z powodzeniem stosowana w znacznej części współczesnych aut.

Układ kierowniczy jest sercem samochodu, czyli jednym, obok jednostki napędowej, z najważniejszych w aucie i bezpośrednio odpowiadającym za bezpieczeństwo podróżujących. Dlatego zastosowane rozwiązania są zazwyczaj trwałe. Niestety, nie zawsze wytrzymują próby praktyczne. Producenci aut jednak biorą pod uwagę zyski z serwisowania wszystkich tych, którzy zajmują się odbiorem i regeneracją układu kierowniczego, który na ogół, być może tylko w nielicznych przypadkach, wytrzymują próbę sił z degeneracją asfaltu.