Ducati 1098S

Jest to jedna z najbardziej ekskluzywnych nowości w 2008 roku przygotowana przez włoski koncern Ducati.
Różni się on od podstawowej wersji zastosowaniem zawieszenia firmy Öhlins oraz lżejszymi, odkuwanymi kołami firmy Bremo. Zyskano w ten sposób oszczędność 2 kilogramów w stosunku do wersji 1098.
Model ten wyposażony został w bardzo rozbudowaną elektronikę, która zawiera system rejestrowania parametrów jazdy. Port USB wbudowany w motor, pozwala na przenoszenie tych informacji na pamięciach flash i przeglądania ich na komputerze. Użytkownik może analizować prędkość jazdy w funkcji czasu, przyspieszenia osiągane przez motor, stopień otwarcia przepustnic, a także czasy okrążeń.
Ponadto motor jest wyposażony w takie same pozostałe podzespoły, jak podstawowa wersja 1098: czterosuwowy silnik widlasty V 90 stopni, chłodzony cieczą, o pojemności 1099 cm sześciennych, rozrząd typu DOHC Desmo. Maksymalna moc osiągana jest identyczna do tej z wersji podstawowej i wynosi 160 koni mechanicznych przy 9750 obrotach na minutę, co daje prędkość maksymalna rzędu 290 km/h. Masa motoru bez płynów eksploatacyjnych wynosi 171 kilogramów.