Suzuki VZ 800 Marauder

Suzuki VZ800 Marauder jest jednym z tych motorów, które ciężko sklasyfikować. Powodem jest klasyczna rama, a osiągi dorównujące średniej klasy motorom typu naked-bike.
Pierwsza wersja modelu VZ 800 powstawała w pierwszej połowie lat 90. XX wieku, a po premierze w 1995 zrobiła olbrzymią furorę. Idea projektu łączyła ze sobą model ZL 600, ZL 1000, a także dynamiczny soft Hopperów.
W nowej wersji użyty został widlasty silnik dwucylindrowy. Kierownica, jaka została zamontowana, jest typu drag bar, zastosowano szerokie, 16” koło przednie. Dodano również elementów chromowanych, jednak nie sprawiają one, by motor ten był ociężały. Lekkości dodaje mu masywny widelec teleskopowy, delikatna konstrukcja tylnego wahacza oraz napęd łańcuchem.
Silnik, w jaki został wyposażony Marauder, jest czterosuwowy, chłodzony cieczą o układzie dwucylindrowym, widlastym. Pojemność skokowa to 850 cm sześciennych, a moc maksymalna wynosi 50 koni mechanicznych przy obrotach rzędu 6500 na minutę. Moment obrotowy wynosi 62 Nm przy 4000 obrotów na minutę. Moc maksymalna motoru wynosi 162 km/h, a jego przyspieszenie 0-100 km/h to 6,3 sekundy.