Porsche Carrera GT

W roku 2004 Porsche wydało kolejny sportowy samochód. Carrera GT po raz pierwszy zaprezentowana została na Geneva Motor Show w 2000 roku. Był to prototyp oznaczony symbolem 980.
Projektanci wykonali całkowicie nowe podwozie, jednak nadwozie zostało wykorzystane z modelu 911 GT Evo. W 2002 roku zaprezentowana została druga wersja Carrery GT, która uzyskała status produkcyjnej. W stosunku do prototypu, w którym użyty był silnik V10 o pojemności 5.5 litra i mocy 557 koni mechanicznych, zwiększono pojemność do 5733 centymetrów sześciennych, co uzyskiwało moc rzędu 612 koni mechanicznych przy obrotach wynoszących 8000 na minutę. Hamulce, jakie zostały użyte to nawiercane, ceramiczne tarcze wentylowane, których średnica wynosi 380 mm. Są one umieszczone zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu.
Użyte felgi miały rozmiary 19×9,5 cala na przód oraz 20×12,5 na tył, a opony to Michelin Pilot Sport 2 o rozmiarach 265/35ZR19 z przodu oraz 335/30ZR20 umieszczone z tyłu.