KTM 400 EXC Racing

W 2004 roku KTM zaprezentował całkowicie odmienioną wersję znanego już modelu. Zmieniono w nim układ wydechowy, a co za tym wzrasta moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów silnika. Jest to idealne dla 400tki, której przeznaczeniem jest jazda w trudnym terenie. Tył składa się obecnie już z tylko jednego elementu, dzięki czemu obniżono ciężar całej jednostki. Rury ramy są cienkościenne. Kolejną rzeczą, której celem jest obniżenie wagi jednostki są nowe elementy łączące ramę przy osi wahacza oraz cieńszy zewnętrzny płaszcz tłumika.
Jeśli chodzi o podwozie, to amortyzator mocowany jest bezpośrednio, a wahacz został wydłużony o 10 mm. Zmiany te mają na celu zapewnienie lepszej trakcji.
Jednostka posiada jednocylindrowy silnik, który jest czterosuwem o pojemności skokowej wynoszącej 398 cm sześciennych. Moc maksymalna wynosi 17 koni mechanicznych przy wersji seryjnej, natomiast w wersji oddławionej moc sięga 45 koni mechanicznych. W obu przypadkach moc maksymalna osiągana jest przy 8 tysiącach obrotów na minutę.
Za przeniesienie mocy odpowiada sprzęgło wielotarczowe zanurzone w oleju. Skrzynia posiada 6 biegów.