KTM 250 SX-F

W modelu tym, firma KTM zaprezentowała bardziej awangardowe rozwiązania technologiczne, całkowicie inne niż te, które znamy z serii EXC Racing.
Model ten posiada dwa wałki rozrządu i tytanowe zawory, które zapewniają sprawną wymianę gazów. Całość uruchamiana jest za pomocą dźwigienek zaworowych. Zastosowano pośrednie koło zębate znajdujące się w napędzie rozrządu, dzięki któremu można skrócić łańcuch poruszający wałki w głowicy. Silnik ma pojemność 249 cm sześciennych, co w czterosuwie daje moc 39 koni mechanicznych przy obrotach rzędu 11 tysięcy na minutę.
Producent nie wykorzystał wałka wyrównującego w silniku. Jednak wyposażył go w gaźnik Keihin FCR. Model jaki został wypuszczony na 2007 rok zbudowany został na całkowicie nowej ramie, która zespawana została ze stalowych rur o eliptycznym przekroju. Zmianie również uległa konstrukcja wahaczu.