Ford Scorpio

Historia tego modelu zaczyna się w 1985, kiedy to miała miejsce jego premiera. Został on następcą Granady. Jedynie na rynku brytyjskim, model ten sprzedawany był pod starą nazwą z dopiskiem Scorpio, co charakteryzowało się najwyższą wersją wyposażenia. Od 1992 na rynku dostępne były trzy wersje nadwozia: lift back, sedan oraz kombi, z których ten ostatni zaprezentowany został dopiero w 1992 roku. W tym samym roku Scorpio doczekało się również face liftingu, podczas którego zmieniona została atrapa, światła przednie i tylne, maska oraz deska rozdzielcza.
W 1994 Ford zaprezentował nową wersję swojego modelu, jednak nie miał on dużego zbytu z powodu kryzysu sprzedaży samochodów segmentu E. Zaowocowało to zamknięciem produkcji na terenie Europy w 1998 roku.
Głownymi wadami Scorpio są częste awarie elektryki, szczególnie w modelu wyposażonym w typ multiplet. Modele pierwszej generacji często miały problemy z korozją karoserii, szczególnie widocznej na rantach tylnych nadkoli, progów i innych elementów.