BMW R1200 ST

Motor ten jest następcą ośmiozaworowego modelu R 1150 RS, a łączy w sobie cechy motoru sportowego oraz turystycznego.
Dzięki cechom motocykla turystycznego, kierowca bardzo dobrze czuje się za kierownicą oraz ułożony jest w wygodnej pozycji, dzięki czemu nie męczy się on podczas długich tras, jednak jest na tyle pochylony, że może rozwijać wysokie prędkości. Jeśli kierowca woli zmienić wysokość siodła lub kierownicy, ma taką możliwość: odpowiednio o 20 i 25 mm.
Wysokość szyby również jest regulowana (ręcznie), dzięki czemu można maksymalnie poprawić komfort kierowcy.
Rama motoru jest znana jest z modelu R 1200 GS. Znaleźć można również półzintegrowany układ hamulcowy EVO ze wspomaganiem, a także ABS.
W opcji dodatkowej można również mieć regulację zawieszenia ESA.
R1200 ST wyposażony został w czterosuwowy silnik o pojemności 1170 cm sześciennych rozwijający moc maksymalną wynoszącą 110 koni mechanicznych przy 7500 obrotach na minutę i prędkości maksymalnej wynoszącej 230 km/h.