Regeneracja sprzęgieł

Regeneracja tarczy sprzęgłowej należy do zabiegów polegających na demontażu i czyszczeniu elementów tarczy, w ślad za czym idzie wymiana zużytych okładzin i ewentualnej korekcie tłumików drgań i ich sprężyn. W procesie regeneracji sprzęgła i wymiany na przykład okładzin, polecamy zwracanie szczególnej uwagi na dobór odpowiednio grubych i dobrych jakościowo materiałów, gdyż to w znaczący sposób na zdolność wpływania na żywotność sprzęgła oraz pracę każdego z pozostałych elementów sprzęgła. Rzecz jasna decydującym czynnikiem, który wpływa na trwałość urządzenia jest sposób użytkowania. Tu należy się krótka adnotacja, że dość często remontowanym elementem jest też taki element sprzęgła jak sam docisk, który zależny jest w szczególności od stylu jazdy kierowcy. Chodzi tu głównie o wymianę takich elementów jak sprężyna talerzowa docisku i pierścień dociskowy. Remont tak zwanego docisku polega na jego dokładnym oczyszczeniu oraz ewentualnej ingerencji w mechanizm.

Powiedzenie, że „raz się żyje” jest w przypadku sprzęgła stwierdzeniem w stu procentach trafnym. Niezbyt rozsądne jest bowiem dobieranie w przypadku reparacji sprzęgła tanich elementów zamiennych, ponieważ może się wkrótce okazać, a okazuje się dość często, że po przejechaniu stosunkowo niedużej ilości kilometrów znowu trzeba sprzęgło remontować, co naraża ponownie na wydatki, które bywa że są niemałe.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *