Regeneracja przekładni kierowniczych

W samochodach osobowych i ciężarowych najczęściej spotyka się system wspomagania układów kierowniczych jako element integralny. Układ wspomagania kierowniczego ma za zadanie zastępować część układu kierowniczego: sygnał z kierownicy przekazywany jest elektrycznie bądź elektronicznie do systemu, który odpowiada wówczas za wszystkie siły działające na koła skrętne. Systemy tego typu zwykło się nazywać drive by wire.

Regeneracja przekładni kierowniczych wiąże się ściśle z wspomaganiem układu kierowniczego (czy też wspomaganiem kierownicy), który jest układem stosowanym w samochodach i pojazdach innych, mechanicznych, który ma na celu ułatwić prowadzenie pojazdu przy pomocy zmniejszenia oporu kierownicy, jaki stwarza ona podczas jej obracania.

– Zasada działania układu jest dość prosta, bowiem ruch kierownicy włącza zestawy elektrycznych lub hydraulicznych aktuatorów, które z kolei wspomagają siłę nacisku kierowcy poprzez dodawanie siły bezpośrednio do systemu kierowniczego pojazdu – informują nas w internecie profesjonaliści. – Zastosowanie wspomagania kierowniczego jest spawą szczególnie przydatną przy rozwijaniu niskich prędkości, gdy zmiany kierunku poruszania się samochodu zależą głównie od sił działających na kierownicę.