Pierwsze samochody Citroena

Citroen na początku zajmował się produkcją specyficznych kół zębatych jednak po zakończeniu wojny zaczął szukać on nowych możliwości rozwoju oraz wykorzystania swojej nowoczesnej jak na czasy ówczesne fabryki – jak wiadomo jego wybór pada na motoryzację. Rozpoczęły się poszukiwania osób, które miałyby zająć się projektowaniem pojazdów. Po wielu próbach i budowaniu modeli próbnych zdecydowano się w końcu na jeden z projektów. Czteromiejscowy samochód wyposażony w czterocylindrowy silnik powstał w trzydziestu egzemplarzach i jak na swoje czasy był bardzo ekonomicznym. Standardowo wyposażony został już w rozrusznik elektryczny, światła elektryczne i miękki dach. Samochody konkurentów miały takie wyposażenie głównie jako dodatkowe, dlatego cena była jednocześnie stosunkowo niską. W przeciągu czterech miesięcy fabryka zbrojeniowa całkowicie przestawiła się na produkcję samochodów. Pierwszym pojazdem wdrożonym do produkcji był Citroen Typ A, co miało miejsce w maju 1919 roku. Premierze pojazdu towarzyszyła chyba jedna z pierwszych zakrojonych na taką skalę kampanii reklamowych, gdzie udało się zebrać około szesnaście tysięcy zamówień na auto w przeciągu dwóch tygodni. Sprzedaż prowadzona była następnie przez tysiąc różnych przedstawicielstw znajdujących się w różnych miejscach Francji. W każdym z nich znajdowali się posiadający odpowiednie wyszkolenie sprzedawcy, którzy posiadali ogromną wiedzę dotyczącą nowego modelu pojazdu. Ceny napraw oraz części zamiennych w całej sieci były jednakowe. Kampanie promocyjne uwieńczone zostały zawieszeniem ogromnego napisu Citroen, na jednym z głównych symboli Paryża, a mianowicie na więzy Eifla. Napis ten składał się z ponad dwustu tysięcy żarówek. Po rozpoczęciu produkcji pojazdów według wstępnych założeń produkowanych miało być sto sztuk pojazdów dziennie, było to niezbędnym wobec takich licznych zamówień. Stworzono dodatkowo pięć różnych wersji nadwozia. W roku 1921 udało się wyprodukować dwadzieścia tysięcy aut co przekroczyło łączną produkcję dwóch konkurencyjnych firm, a mianowicie Renault oraz Peugeot.