Magazynowanie opon

Aby sprawdzić jak magazynowane są opony wykonaliśmy kilka telefonów, owocujących odwiedzinami w trzech miejscach, w których remontowane sa i konserwowane samochody. Z telefonami nie było problemu, podobnie z uprzejmością po drugiej stronie połączenia.

– Niech pan przyjedzie to zobaczy – usłyszałem w jednym z wykonanych połączeń.

W ślad za telefonem ruszyłem. Zakład niedaleko, więc moment i mogłem zobaczyć. Oczywiście punktem zaczepienia była deklarowana chęć dokonania zakupu, i tak było w rzeczywistości, bowiem zima za pasem. Co zobaczyłem na miejscu? No trudno, ale opony przechowywane na zewnątrz nie pobudziły chęci zakupu. Powierzchnie opon spękane, bieżnik marny albo bardzo marny.

– Oszacowanie żywotności opony jest w praktyce niemożliwe – podpowiada internet. – Ale mimo to, poprzez poprawne obchodzenie się z „gumami” i ich poprawne przechowywanie możliwy jest przedłużony okres ich trwałości i zachowanie osiągów.

Dowiaduje się też, że powierzchnie opon nieużywanych a wystawianych na działanie czynnika atmosferycznego pęka przez nadmierne wysychanie – to tak zwane pękanie ozonowe lub pogodowe. Z tego powodu, opony trzeba zawsze składować w pomieszczeniu czystym, suchym ,zaciemnionym i chłodnym.