Filtry lakiernicze

Dzięki wielu pracom badawczym i praktyce co najmniej wieloletniej, opracowany został system czyszczenia powietrza, który dał doskonały wynik zarówno ze względu na zdolność zatrzymywania cząstek jak również wszechstronność stosowania. Wynaleziony system jest kompatybilny ze wszystkimi używanymi obecnie w przemyśle powłokami nakładanymi metodą rozpylania, system zachowuje przy tym bardzo korzystną korelację jakości z ceną.
Współcześnie wykorzystuje się zasadę filtra zderzeniowego. Filtry te produkuje się z wielu warstw papieru niepalnego KRAFT, który w procesie produkcyjnym zostaje odpowiednio rozciągnięty i ściśnięty. Wykonano to w ten sposób, aby przepływ przez pojedynczy filtr był turbulentny maksymalnie. A to w ten sposób, że zwiększeniu ulega kontakt stałych cząstek z filtrem, a ściślej z jego przegrodami, co w rezultacie oddaje skuteczność. Każdą warstwę filtrującą nałożono na siebie, przez co otwory przez które powietrze przechodzi są coraz mniejsze. Efektem jest gradacyjny wzrost parametru gęstości i równomierny rozkład cząsteczek w całej objętości filtra. Ze względu na multum różnorodnych farb oraz lakierów, ze względu na ich właściwość, opracowany został filtr, który łączy filtr zderzeniowy z dodatkowymi warstwami filtracyjnymi z włókna syntetycznego. Oznacza to w prostej linii osiąganie żywotnych materiałów filtracyjnych, czyli również obniżanie kosztów eksploatacyjnych.