Ducati Multistrada 1100

Wydana wersja na rok 2008 posiada zmodernizowany, rozwiercony o 4 mm silnik, dzięki czemu pojemność skokowa powiększyła się do 1078 cm sześciennych i przyrost mocy o 2 konie mechaniczne. Lepszą dynamikę jazdy zapewnia wzrost momentu obrotowego.
Zawieszenie Multistrady jest większe niż w zwykłych motorach i wynosi 165 mm z przodu oraz 145 mm z tyłu, dzięki czemu kierowca nie będzie czuć dyskomfortu poruszając się na drogach o gorszych nawierzchniach.
Użycie siedemnastocalowych kół świadczy o przeznaczeniu motoru jedynie na drogi asfaltowe. Teleskopy firmy Marzocchi są w pełni regulowane, tak samo jak tylny amortyzator wyprodukowany przez Sachs, a współpracujący z jednoramiennym wahaczem.
Silnik, jaki został zamontowany w tym modelu jest widlasty V90 stopni, czterosuwowy, chłodzony powietrzem, posiadający po 2 zawory na cylinder. Rozrząd użyty w tym motorze jest rodzaju OHC desmo.